ADASTEC Tarafından Otonom Hale Getirilen KARSAN Atak Electric Otobüsü’nün Lansmanı Yapıldı


ADASTEC Tarafından Otonom Hale Getirilen KARSAN Atak Electric Otobüsü’nün Lansmanı Yapıldı

ADASTEC Otonom Araç Yazılımının (flowride.ai) Ar-Ge ve test çalışmaları Dudullu OSB Boğaziçi Üniversitesi Teknoloji Geliştirme Bölgesi’nde sürdürülmüştür. Test aracıyla Unkapanı ve Galata’da iki ayrı güzergahta denenen flowride.ai  LiDAR, RADAR, GNSS gibi sensörleri ile çevresindeki dünyayı üç boyutlu olarak oluşturmuş, böylelikle güzergahtaki tüm yol ve engelleri tespit edebilir ve trafiğe çıkabilir seviyeye getirilmiştir. BÜDOTEK’te AR-GE çalışmaları tamamlanan flowride.ai KARSAN işbirliği ile seri üretime başlamıştır.

ADASTEC CEO’su Dr. Ali Ufuk Peker, ““4. Seviye Otonom araç yazılım platformumuz flowride.ai ile güvenli, konforlu ve verimli bir sürüş deneyimi hedefledik. BÜDOTEK’te çalışmalarına başladığımız çözümümüzü çeşitli araçlarda deneyerek toplu taşımanın ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla tam boy ve elektrikli otobüsün otonom dönüşümünde uyguladık. Böylece dünya pazarına yüksek yolcu kapasiteli, yüksek yol hızlarını destekleyen 4. Seviye otonom elektrikli otobüs çözümünü sunmanın gururunu yaşıyoruz.””

ADASTEC; Living Lab’te, yani canlı trafikte otonom aracını test etti ve başarıya ulaştı.

 

ADASTEC OTONOMLAŞTIRDI, KARSAN ÜRETTİ

Yazılımları Dudullu OSB Boğaziçi Üniversitesi Teknoloji Geliştirme Bölgesi’nde yer alan ADASTEC tarafından geliştirilen, otobüsü ise Türkiye otomotiv sektörünün köklü markası KARSAN tarafından üretilen, Avrupa ve Amerika’nın gerçek yol koşullarında kullanıma hazır, dünyanın ilk seri üretim Otonom Elektrikli Otobüsü Atak Electric, Cumhurbaşkanlığı Külliyesinde tanıtıldı.

ADASTEC’in geliştirdiği Seviye-4 otonom yazılımlar KARSAN’ın ürettiği Atak Electric’in elektronik mimarisine ve elektrikli araç yazılımlarına entegre edildi ve elektrikli sürücüsüz otobüsün seri üretimine başlandı. Otonom Atak Electric, aynı zamanda 8 metre sınıfında Avrupa ve Amerika’nın Seviye-4 sürücüsüz ve elektrikli trafiğe açık yollarda sürülebilen ilk otobüsü olma özelliğini de taşıyor. Otonom Atak Electric’in test, simülasyon ve validasyon çalışmaları 1 senede tamamlanarak seri üretime hazır hale getirildi.

Avrupa ve Amerika’da 8 metre sınıfında ilk kez gerçek rotada çalışabilecek seviye-4 otonom özelliklerine sahip otobüsü olan Otonom Atak Electric, Karsan’ın yüzde 100 elektrikli modeli üzerinde yapılan çalışmalarla geliştirildi. Otonom Atak Electric’in test, simülasyon ve validasyon çalışmaları 1 senede tamamlanarak seri üretime hazır hale getirildi.


 

ADASTEC CEO’su Dr. Ali Ufuk Peker “4. Seviye Otonom araç yazılım platformumuz “flowride.ai” ile güvenli, konforlu ve verimli bir sürüş deneyimi hedefledik. Çözümümüzü geleceğin toplu taşıma ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla 8 metre boyutundaki elektrikli otobüs Atak Electric’in otonom dönüşümünde uyguladık. Karsan ile yaptığımız iş birliği ile otonom araçlar konusunda birçok ilki gerçekleştirmenin gururunu yaşıyoruz.” şeklinde açıklama yaptı.

Bu iş birliğinin ilk seri üretim aracı olarak üretilen ve Romanya’ya satışı yapılan Otonom Atak Electric Şubat sonunda ihraç edilecek. Otonom Atak Electric, gücünü BMW tarafından geliştirilen 220 kWh kapasiteli bataryalardan almakta, 230 kW güce ulaşarak 2500 Nm tork üretebilmekte. Atak Electric 8,3 metrelik boyu, 52 kişinin üzerinde yolcu kapasitesi ve 300 km’lik menzili  ile  sınıfında öncü konumda.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir